daar-gaat-groep4-weer.reismee.nl

Aankomst in Domaso

Vanmorgen heerlijk ontbeten en op weg gegaan. Het weer werkte mee, een wolkenloze blauwe hemel en het was een graad of 10 toen we vertrokken. We hebben in Stelvio overnacht dus we konden gelijk aan de pas beginnen. Eric reed het eerste stuk tot aan de top en Bert vanaf de top. Eerst nog door een dorpje waar ze met de weg bezig waren dus de weg die al smal was nog smaller werd. Hierna  gingen we al rap omhoog en vanuit de verte kwamen de witbesneeuwde bergen steeds dichterbij. Motoren gingen ons vlot voorbij en wij kwamen veel fietsers voorbij. Soms links en dan weer rechts kwamen we door de haarspeldbochten en langs de weg waar hoge muren naast staan. Soms even stilstaan om de tegenligger langs te laten gaan.  Na een tijdje oh en ahs en genieten van de mooie omgeving kwamen we op de pas aan. Hier gingen we er even uit, motors kijken,souvenirs bekijken en koffie met apfelstrudel eten. Hier had het verleden week nog flink gesneeuwd wat leuke plaatjes opleverde. Rustig aan weer naar beneden gereden en toen door naar Domaso. Het hotel gezocht en lekker bij het zwembad gaan liggen. Ondertussen was het 22 graden. We hoorden dat Piet,Ineke, Jan en Jannie in de buurt zaten en na enig appverkeer leek het hun leuk om  bij ons te komen eten. Zo gezegd zo gedaan, alleen Eric en Yvonne hadden even werk want hun kamerdeur kon niet op slot. Daar moest dus een monteur bijkomen en jullie raden het al,het kon niet gemaakt worden en ze kregen dus wéér een upgrade naar een andere, grote kamer. Ze zeggen het vervelend te vinden... We beginnen dat steeds minder te geloven..

Stelvio

Vanmorgen vroeg het mooie Rothenburg verlaten en verder gegaan richting Oostenrijk. Het was eerst nog wat heiïg en later bewolkt en naarmate we meer zuidelijker kwamen liet de de zon zich ook meer zien. We vertrokken met 10 graden en op plaats van bestemming was het 18 graden. Op de weg was het tamelijk rustig dus we konden aardig opschieten en ondertussen genieten van het voorbijschietende landschap. In Oostenrijk scheen de zon heerlijk en we hebben in de buurt van Reutte dan ook heerlijk buiten geluncht. Toen de Fernpass over en een stop gemaakt bij het Lago di Rèsia waar we de kerktoren bekeken die half in het stuwmeer staat. Van de toren zie je alleen de bovenste helft. Daarna was het nog maar een klein eindje naar Stelvio alwaar we de nacht doorbrengen. Wel even verkeerd gereden , niet teveel op Tom vertrouwen want die bracht ons een zéééér smal doodlopend bergweggetje op wat in een kiezelig karrepad eindigde. Toch maar google maps er bij en toen kregen we door dat we een afrit verder hadden moeten afslaan. Terug dus. Eric de auto uit om foto's te maken en Gea de auto uit om te kijken of het goed ging. Yvonne had vertouwen in Berts chauffeurs kunsten en bleef zitten, bravo! Toen we weer veilig over de houten bruggetjes en smalle weggetjes terug op de hoofdwegkwamen zagen we al snel de afslag naar Stelvio of Stilfs . Deze weg was iets breder en na enkele honderden meters zagen we al snel hotel Traube. Eric en Yvonne hebben het dorp nog verder te voet verkend en Gea en Bert zijn even plat gegaan. Bert heeft mazzel, hij mag vannacht in het zijkamertje slapen van de 3 persoons kamer.

Rothenburg ob der Tauer

Vanmorgen zijn we uit Husen vertrokken richting het zuiden. Eerst over de A 44 en daarna de A7. We kwamen onderweg veel baustellen tegen en zijn nog omgeleid door Tom omdat er een file was.  Na plm 4 uur rijden kwamen we in Rothenburg ob der Tauber aan, een werkelijk allerschattigst stadje, helemaal ommuurd en nog allemaal vakwerkhuizen. We hebben nog een stukje van een orgelcocert bijgewoond in de sint- jacobskerk. Er was heel veel te zien tijdens onze rondwandeling door dit romantische stadje en we slapen in een hotel naast de Markusturm. Deze toren werd tot midden 19e eeuw nog als gevangenis werd gebruikt. We waren niet de enigen die dit stadje bezochten, busladingen aziaten en engelssprekende  mensen liepen met ons mee. Ook zijn we nog in de kerst winkel geweest van Kathe  Wohlfahrt. Mensen wat een grote winkel. Eric maakt nog een avondwandeling de rest is toch maar afgehaakt. Yvonne wil in bad, Bert nog even lekker liggen en Gea was eigenlijk wel moe. Het is nu wel lekker buiten. Het is even droog. Wat nog leuk is om te vertellen is omdat Eric en Yvonne gisteren 37 jaar getrouwd waren ze in een mooi bed mochten liggen. Een mooi hemelbed uit 1779. Ze passen er net in!

N.B. We hebben moeite met foto's en het commentaar er bij te plaatsen,we blijven proberen.

Grijze verf

Grijze verf, wat zal dit betekenen? De eerste vakantie dag eerst aan het klussen! Daarvoor moesten de heren wel naar Paderborn want de verf die er nog stond was bevroren geweest en Eric was net klaar met schuren. In plaats van een grijze baan aan de muur werden de boekenkastjes en ook de zijkant van de kast geverfd. Ondertussen heeft Gea de douche schoongemaakt en Yvonne het huis spinvrij gezogen. 's Middags lekker buiten geluncht en nog een wandelingetje gemaakt. Al met al een productieve dag.

Eindelijk vertrekken wij.

Eindelijk is het zover. Wij gaan vertrekken..... Wij hebben er zin in. Eerst een paar dagen naar het gezellige huisje in Husen. Leuk dat jullie ons gaan volgen. Zover het mogelijk is houden wij jullie op de hoogte van onze spannende belevenissen.

Welkom op ons Reislog!

Hallo en welkom op ons reislog!

Dé plaats om op de hoogte te blijven van alle avonturen en ervaringen tijdens deze reis. Vanaf nu zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar we ons bevinden en waar we zijn geweest! Meer informatie over de reis die we gaan maken vind je in het profiel.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor de mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Ik zie je graag terug op ons reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met ons meereist!

Groetjes,

gea-bert-eric-yvonne

Voorpret

Daar gaan we weer! Toch nog maar een keer proberen. Gezien de omstandigheden lijkt een cruise ons toch weer leuk.

We gaan via Husen en 3 andere tussenstops welke we nog niet verklappen naar Genua waar we op het MS Meraviglia aanmonsteren om nu de andere kant van de Middelandse zee onveilig te maken.

Daarna rijden we weer rustig terug en ondertussen zullen we jullie van onze belevenissen op de hoogte houden.... ALS... we tijd, zin en internet hebben.

De reisbescheiden zijn binnen en gecontroleerd, het verzamelen en inpakken kan beginnen.