daar-gaat-groep4-weer.reismee.nl

Rothenburg ob der Tauer

Vanmorgen zijn we uit Husen vertrokken richting het zuiden. Eerst over de A 44 en daarna de A7. We kwamen onderweg veel baustellen tegen en zijn nog omgeleid door Tom omdat er een file was.  Na plm 4 uur rijden kwamen we in Rothenburg ob der Tauber aan, een werkelijk allerschattigst stadje, helemaal ommuurd en nog allemaal vakwerkhuizen. We hebben nog een stukje van een orgelcocert bijgewoond in de sint- jacobskerk. Er was heel veel te zien tijdens onze rondwandeling door dit romantische stadje en we slapen in een hotel naast de Markusturm. Deze toren werd tot midden 19e eeuw nog als gevangenis werd gebruikt. We waren niet de enigen die dit stadje bezochten, busladingen aziaten en engelssprekende  mensen liepen met ons mee. Ook zijn we nog in de kerst winkel geweest van Kathe  Wohlfahrt. Mensen wat een grote winkel. Eric maakt nog een avondwandeling de rest is toch maar afgehaakt. Yvonne wil in bad, Bert nog even lekker liggen en Gea was eigenlijk wel moe. Het is nu wel lekker buiten. Het is even droog. Wat nog leuk is om te vertellen is omdat Eric en Yvonne gisteren 37 jaar getrouwd waren ze in een mooi bed mochten liggen. Een mooi hemelbed uit 1779. Ze passen er net in!

N.B. We hebben moeite met foto's en het commentaar er bij te plaatsen,we blijven proberen.

Pauline

Beetje een late reactie maar zag de mail voor spam aan... Inmiddels heb ik jullie verhalen gelezen. Een fijne vakantie en een hele goede tijd met elkaar!

Piet en ineke

Dat is een heel leuk plaatsje , wij hebben daar op door reis op een camping gestaan.geniet maar lekker van jullie vakantie.
Wij zitten in Italië en hebben het hier prachtig.
We zitten op 1000m en kijken uit op het meer van Lugano.
We hebben een strak blauwe lucht en 24graden.
Wij hopen dat jullie op de cruise ook mooi weer hebben.
Groeten, Ineke en Piet

Abel en Tiny

Super dat we kunnen meegenieten van jullie mooie reis. De groetjes aan de medereizigers en geniet ervan.

Ros

Interessant, jullie verhalen.