daar-gaat-groep4-weer.reismee.nl

Marseille

Wat ik gedacht had, dat Marseille een beetje een ongure stad zou zijn met achterbuurtjes, nou dit vooroordeel was zeker niet aande orde in en rond de oude haven. Eric en Yvonne gingen met de shuttle bus en Bert en Gea ontmoetten vrienden die in Frankrijk wonen. Eric heeft een hele route gepland die ze samen gingen lopen en Bert en Gea hebben wat rondgewandeld met Bé en Siepie. Wel hebben we ongeveer hetzelfde gezien.. een rondje om de oude haven gelopen. Vlakbij zijn er nieuwe gebouwen neergezet met musea erin. Ook in de oude pakhuizen zijn prachtige winkelgalleriën gemaakt. We hebben ons verwonderd over de architectuur. In een mooi contrast staat iets verhoogd een mooie kerk uit zwart witte stenen gebouwd. De naam zoek ik er nog wel bij, nu even vergeten. Gevonden Cathedral la Major de Marseille. Iets hoger ligt de kunstenaarswijk Le Panier met trappetjes en steile straatjes. We zagen leuke ateliers , gezellige winkeltjes en heerlijke terrasjes. Toen weer naar beneden langs het gemeentehuis waar bruiden en hun bruidegommen met hun bruiloftgasten stonden te wachten om op de foto te komen. Een kleurrijke boel! Alles begeleid door een big band uit Engeland die hier toevallig ook was voor een muziekfestifal vanavond. Mijn mening over Marseille is veranderd, een leuke sfeer rondom de oude haven waar oud en nieuw mooi in elkaar overgaat. Om 1600 waren we allevier weer op de boot en kon het inpakken beginnen. Om 0100 uur moeten onze koffers op de gang staan en wij om 0700 uur. Om 0845 moeten we van boord en dan is het lieve leven over. Het mooie weer trouwens ook want het begint te regenen.

Helna

Leuk om jullie reis te volgen.

Leo en lenie

Harstikke leuk dat jullie dit allemaal met ons delen. Nog een fijne en prettige reis verder.