daar-gaat-groep4-weer.reismee.nl

Barcelona

Bah, net een heel verhaal geschreven slaat dat stomme ding  niet op. overnieuw maar weer en dan in stukjes opslaan proberen.

Gisteren dus niks van ons gehoord, klopt snert internet en een zee dagje, wat rondgelummeld in en bij het  zwembad en s avond s naar een leuke show van cirque de soleil op zee geweest, een show met vooramelijk  acrobatiek.

En vandaag dus Barcelona. Eerst rustig aan ontbeten en toen een kaartje gekocht voor de shuttle bus naar de haven waar de hop on hop off bussen staan. Hier ook weer een kaartje voor gekocbt en toen kon de echte tour beginnen. Al gauw kregen we door dat onze geplande activiteiten wegens verkeersdrukte niet door konden gaan.. dan maar minder uitstappen. De bus stopte lang genoeg om foto s te nemen en de nederlandse uitleg was prima dus we misten niet veel. Onder toeziend oog van de politie en een helicopter die boven het pl.Catalunya hing reden we verder, langs huizen met mooie balconnetjes en het dak dat op een draak lijkt van Gaudi. Bij Sagrada Familia stapten we uit om langer te kijken. Daarna reden we verder  langs Parc Guell en Camp Nau, het stadion van fc Barcelona. We stapten weer uit bij pl.Catalunya en liepen de goed beveiligde en weer drukke Rambla op naar het world trade centre waar de shuttle bus al weer op ons wachtte. Waren we met dat rondje toch 5 uur zoet geweest..pfff