daar-gaat-groep4-weer.reismee.nl

Valetta, Malta

Zo. We zitten weer uitgeteld in onze hut. Vandaag stond Valetta op het programma en dat hebben we geweten. We moesten eerst aan het weer wennen, het was drukkend warm. Eerst rustig van het uitgebreide ontbijtbuffet genoten. Je kan van alles nemen, van havermout tot witte bonen in tomatensaus. Daarna nog even uitbuiken en toen op stap . Van het waterfront waar net schip afgemeerd lag met de lift naar de Upper Barakka gardens gegaan waar om 12 uur een kanonafgeschoten werd. Toen naar de st John's-co cathedral gegaan. Een carhedraal die voor de ridders van de orde van st. John werd gebouwd ,vele koningen en grootmeesters betaalden mee voor de bouw van deze cathedraal. We hebben alle kapellen bekeken. Er is ook een zaal (het oratorium) met allemaal schilderijen van Caravaggio waarond zijn belangrijkste werk "de onthoofding van johannes de doper" voltooid in 1608. Hij schilderde dit stuk speciaal voor de cathedraal. Wie meer wil weten over deze schilder en waarom hij op malta zat moeg maar even op wikipedia kijken. Daar staat ook een uitgebreide omchrijving van dit schilderij. Daarna even wat gedronken en door de Triq ir Republika, een leuke winkelstraat naar beneden gelopen naar Fort st Elmo waar Bert en Eric het oorlogsmuseum bekeken en Gea en Yvonne iets verderop naar de Malta experience zijn geweest, een film over de geschiedenis van Malta. Daarna was het tijd om weer aan boord te gaan. Even de voeten omhoog voor dat we naar het diner gingen aan ons vaste tafeltje met onze vaste obers Ivan uit Cuba en Jaykissen uit Mauritius. Daarna naar het theater geweest en Eric en Yvonne feesten nog even door en Bert en Gea gingen naar hun hut. Welterusten allemaal. Voor diegene die op fotoos wacht...app even naar opa Schrikkema, hij heeft een hele serie van Eric ontvangen.

Edward

Veel plezier op jullie ontdekkingsreis

Tiny

Wat een super verhaal. Aan alles merken we dat jullie volop genieten.