daar-gaat-groep4-weer.reismee.nl

Messina, Sicilië

Héhé, even met de pootjes omhoog! Omdat de excursie naar de Etna naar onze smaak wel erg vroeg wegging hebben we besloten zelf een stadstour te regelen. Met Lonely planet ,Tripadviser en Wikipedia kom je een heel eind. Zo kwamen we er achter dat de top atractie hier de astronomische klok en een bijzonder uurwek elke dag om 12 uur gaat. Pal daarnaast de Dom en een fontein dus 3 vliegen in 1 klap. Makkie! Even voor 12 uur hadden we ons op een bankje neergezet, ontworsteld van de sjaaltjes en hoedjes verkopers. En om 12 uur begon het spektakel! Een leeuw begon te brullen en Yvonne schrok zich een , juist, hoedje! Toen kraaide de haan 3 keer en daarna begon het Ave Maria. Ondertussen kwam er een kerk uit de woestijn omhoog met een duif ernoven gevlogen en vervolgens verscheen een schaar apostelen ten tonele en deze werden allemaal gezegend. Beneden liep het voetvolk ook nog rondjes. Al met al duurde dit spectakel plm 10 minuten, erg mooi om gezien te hebben. Daarna zochten we verkoeling in de prachtige Duomo met mooi versierd altaar en bovenin beschilderde houten balken. De fontein hadden we voor 12 uur al bekeken en daarna zijn Eric en Bert nog naar een uitzichtpunt bij een andere kerk geklommen. De dameshadden het halfverwege wel bekeken en zijn rustig terug gewandeld. Oja en dan ook nog het verhaal van het dure napolitaanse hoedje versus het koopje in Messina, dat bewaren we voor thuis, er moet nog wat te vertellen over zijn!

Fotos zijn we bang voor dat die niet lukken. Gaat niet zo als we willen.