daar-gaat-groep4-weer.reismee.nl

Aankomst in Domaso

Vanmorgen heerlijk ontbeten en op weg gegaan. Het weer werkte mee, een wolkenloze blauwe hemel en het was een graad of 10 toen we vertrokken. We hebben in Stelvio overnacht dus we konden gelijk aan de pas beginnen. Eric reed het eerste stuk tot aan de top en Bert vanaf de top. Eerst nog door een dorpje waar ze met de weg bezig waren dus de weg die al smal was nog smaller werd. Hierna  gingen we al rap omhoog en vanuit de verte kwamen de witbesneeuwde bergen steeds dichterbij. Motoren gingen ons vlot voorbij en wij kwamen veel fietsers voorbij. Soms links en dan weer rechts kwamen we door de haarspeldbochten en langs de weg waar hoge muren naast staan. Soms even stilstaan om de tegenligger langs te laten gaan.  Na een tijdje oh en ahs en genieten van de mooie omgeving kwamen we op de pas aan. Hier gingen we er even uit, motors kijken,souvenirs bekijken en koffie met apfelstrudel eten. Hier had het verleden week nog flink gesneeuwd wat leuke plaatjes opleverde. Rustig aan weer naar beneden gereden en toen door naar Domaso. Het hotel gezocht en lekker bij het zwembad gaan liggen. Ondertussen was het 22 graden. We hoorden dat Piet,Ineke, Jan en Jannie in de buurt zaten en na enig appverkeer leek het hun leuk om  bij ons te komen eten. Zo gezegd zo gedaan, alleen Eric en Yvonne hadden even werk want hun kamerdeur kon niet op slot. Daar moest dus een monteur bijkomen en jullie raden het al,het kon niet gemaakt worden en ze kregen dus wéér een upgrade naar een andere, grote kamer. Ze zeggen het vervelend te vinden... We beginnen dat steeds minder te geloven..