daar-gaat-groep4-weer.reismee.nl

Stelvio

Vanmorgen vroeg het mooie Rothenburg verlaten en verder gegaan richting Oostenrijk. Het was eerst nog wat heiïg en later bewolkt en naarmate we meer zuidelijker kwamen liet de de zon zich ook meer zien. We vertrokken met 10 graden en op plaats van bestemming was het 18 graden. Op de weg was het tamelijk rustig dus we konden aardig opschieten en ondertussen genieten van het voorbijschietende landschap. In Oostenrijk scheen de zon heerlijk en we hebben in de buurt van Reutte dan ook heerlijk buiten geluncht. Toen de Fernpass over en een stop gemaakt bij het Lago di Rèsia waar we de kerktoren bekeken die half in het stuwmeer staat. Van de toren zie je alleen de bovenste helft. Daarna was het nog maar een klein eindje naar Stelvio alwaar we de nacht doorbrengen. Wel even verkeerd gereden , niet teveel op Tom vertrouwen want die bracht ons een zéééér smal doodlopend bergweggetje op wat in een kiezelig karrepad eindigde. Toch maar google maps er bij en toen kregen we door dat we een afrit verder hadden moeten afslaan. Terug dus. Eric de auto uit om foto's te maken en Gea de auto uit om te kijken of het goed ging. Yvonne had vertouwen in Berts chauffeurs kunsten en bleef zitten, bravo! Toen we weer veilig over de houten bruggetjes en smalle weggetjes terug op de hoofdwegkwamen zagen we al snel de afslag naar Stelvio of Stilfs . Deze weg was iets breder en na enkele honderden meters zagen we al snel hotel Traube. Eric en Yvonne hebben het dorp nog verder te voet verkend en Gea en Bert zijn even plat gegaan. Bert heeft mazzel, hij mag vannacht in het zijkamertje slapen van de 3 persoons kamer.

Alje

Als ik het zo bekijk hebben jullie ook mooi weer er bij we wensen jullie heel veel plezier met elkaar en een behouden terugvaart en reis groetjes van Gerda en Alje